Bivanje

Od sprejema do odpusta in po njem

Sprejem

Mladostnik je z odločbo o namestitvi  napoten v vzgojni zavod, ker:

  • je dobil na sodišču ukrep oddaje v vzgojni zavod
  • so na centru za socialno delo ugotovili, da je družbeno okolje za mladostnika neprimerno in ga mora zamenjati.
  • Običajno pa je v ozadju enega ali drugega ukrepa več težav doma, v šoli, v družabnem okolju, pogosto so prisotna kazniva dejanja.

Pred namestitvijo pričakujemo, da mladostnik skupaj s starši in strokovnim delavcem CSD obišče vzgojni zavod, kjer svetovalna služba in ravnatelj predstavijo zavod in se pogovorijo o mladostnikovih željah, načrtih, strahovih, pričakovanjih ter o pričakovanjih staršev in pristojnega centra za socialno delo. Mladostnik se spozna s pogoji in okviri bivanja v zavodu in naveže prve stike.

Ogled je priprava na sprejem in postavljanje temeljev nadaljnjega dela.

Sprejem je sicer možen in izvedljiv tudi brez predhodnega ogleda, a le če tega zaradi objektivnih ovir ni možno izvesti. V tem primeru tudi težko zagotovimo optimalen začetek v novem okolju.

V času od ogleda do sprejema mladostnik pri sebi razčisti s  strahovi, postavi nove cilje in »odpre novo poglavje« v svojem življenju.

Do sprejema v zavod mora svetovalec na Centru za socialno delo speljati zakonsko določene postopke in predhodno dostaviti pravnomočno odločbo o namestitvi oz. pravnomočen sklep o oddaji v vzgojni zavod.

Stroške vožnje v Logatec in nazaj domov praviloma krijejo mladostniki sami ali njihovi starši.

Bivanje v zavodu

V času bivanja v zavodu je mladostnikova naloga, da doseže cilje, ki si jih je zastavil.

Seveda je bivanje v zavodu več kot le doseganje ciljev. Vsak dan prinaša nekaj novega. Zaposleni v zavodu se po najboljših močeh trudimo, da mladostnikom popestrimo dogajanje v zavodu in jim omogočimo, da lažje  in bolj zadovoljni dosegajo zastavljene naloge (glej poglavja: vzgoja, organizacija časa, interesne dejavnosti …).

Odpust iz zavoda

Zavod mladostniki zapustijo, ko dosežejo zastavljene cilje. Običajno je to zaključek šolanja, vzporedno pa tudi sprememba neustreznih vedenj.

Kljub trudu zaposlenih nekateri mladostniki ne sodelujejo. Njihove predhodne navade, vedenje, način življenja in vplivi okolja so močnejši. S svojim vedenjem ogrožajo sebe in druge. V tem primeru strokovni tim ugotovi, da je nadaljevanje bivanja v vzgojnem zavodu nesmiselno ali celo škodljivo, zato predlaga odpust iz zavoda in/ali predlog za spremembo vzgojnega ukrepa v strožji ukrep.

Spremljanje po odpustu

V primerih, ko zaposleni ocenimo, da bo mladostnik imel težave pri vključevanju v primarno okolje, predlagamo sodišču, centru za socialno delo, mladostniku in njegovi družini podaljšano spremljanje po odpustu iz zavoda. To obsega redne obiske na domu, pogovore ob težavah, vzpodbude … Pri tem smo uspešni zaradi predhodno dobro zastavljenega delovnega odnosa z mladostnikom.